Planes, trains & automobiles, stilul chinezesc

Septembrie 26, 2011 § 5 comentarii

Am parasit si Lijiangul, desi dupa aglomeratia prin care ne-am zbatut in fiecare seara, nu ne-a parut prea rau ca am plecat. Oraselul, cel putin in partea veche, era frumos, cu stradute pietruite, casute mici, multe canale cu apa curata in care vedeai plante serpuitoare si multe aranjamente florale foarte ingrijite. Dar era atat de aglomerat, incat orice plimbare devenea obositoare dupa cateva minute de luptat contra curentilor umani.

(gara noua din Lijiang, mare cat un aeroport)

Am luat taxiul spre gara si se pare ca la acea ora matinala, 8, taximetristii nu vor sa puna aparatul pentru ca sunt pusi pe jecmanit clientii. Intai a oprit un taxi care vroia sa ne ia 20 de lei si nu l-am luat, dar pentru ca totusi ne grabeam, l-am luat pe urmatorul, unde soferita mi-a aratat niste bani, ce mie mi s-a parut ca erau echivalentul a 13 lei. Cand am ajuns la gara insa si i-am dat banii, mi-a aratat ca mai vrea 5 lei. Nu m-am enervat pentru suma ceruta, ci pentru ca ea de fapt nu pusese aparatul si eram convinsa ca atat cat ii dadusem era deja peste costul real al cursei. Am inceput sa ne certam ea in chineza eu in engleza, eu i-am zis ca i-am dat destul si am dat sa plec, ea m-a prins de rucsac si nu vroia sa ma lase sa plec. Noroc ca a trecut o masina de politie pe langa noi, iar eu am inceput sa strig sa cheme politia daca nu-i convine. Cuvintele nu mi le-a inteles, dar gestica da, asa ca ne-a lasat sa plecam, probabil injurandu-ne cu fervoare.

Am mers cu trenul pana la Kunming timp de vreo 8 ore, ca sa incercam si acest mijloc de locomotie, dar Serban n-a fost destul de satisfacut de conditiile prea curate si nu destul de ingramadite de transport. Trenul acesta nu avea decat cusete de dormit, noi am stat la un fel de clasa intai, numita soft sleeper, cu numai 4 paturi, dar nici macar varianta mai proasta, hard sleeper, cu 6 paturi, nu era prea aglomerata.

(deja binecunoscutul sah chinezesc)

Ne-am putut da seama singuri ca am ajuns la Kunming, pentru ca cerul frumos si albastru si norii pe care nu ne mai saturasem sa-i admiram pana acum au disparut si au fost inlocuiti de o pacla densa, fara forma sau culoare. De frica traficului, nu ne-am lasat decat vreo 2 ore la dispozitie de umblat haihui prin oras, asa ca n-am reusit sa ne plimbam decat prin zona apropiata garii. In afara aglomerarii de masini, scutere si biciclete si volumului mare de noxe inhalate, n-am avut prea multe de vazut prin partile astea.

(trafic ‘normal’ in Kunming)

(oare de ce stau politistii in intersectie, nimeni nu prea se sinchiseste de ei)

(un fel de sectie de politie mobila si care se incarca electric de la Robocop…)

Acum suntem in aeroport si asteptam cursa spre Guilin, cu care o sa ajungem pe la miezul noptii. De-abia asteptam sa ne urcam in avion, ne-au innebunit astia cu anunturile, tot timpul au ceva de spus in microfoane. De la Guilin vom lua o masina cu care o sa mergem pana in Yangshuo, destinatia urmatoare, din nou sub cerul albastru.

Pe maine…

Anunțuri

§ 5 Responses to Planes, trains & automobiles, stilul chinezesc

  • b spune:

    cred ca erati voi socati pentru ca era rush hour si veniti cocotati de pe la zhongdian, deci era contrast mare. kunming are 6, 5 milioane/(3.5 urban)-wiki- probabil chiar mai mare populatia… nu degeaba are china populatia totala de +1 miliard( o mie de milioane), deci orasele au in general populatia mult mai mare dect in Ro. ( shanghai, in jur de 23 milioane)

    o sa o scoata ei la capat cu poluarea auto cumva, exista progrese, multe cinicinale tot pe energie verde sunt axate.la shanghai inmatricularea auto e in jur de 10,000 de euro

    e mai enervant in Ro unde in afara de unele orase transportul public e la pamant, trenurile la fel, biciclisti fara piste, ambuteiaje peste tot…

    • meste spune:

      Nu pot sa cred, 10000 pt o masina? O idee buna sa tina in friu poluarea, dar cei mai poluanti sunt ca si la noi camioanele vechi, in fine, o sa dispara si mastodontii astia cindva…

      • b spune:

        daca aveti masca btw(gen chirurg) si sunteti sensibili, se poate purta…

        da, atat e inmatricularea la shanghai, pentru ca nu elibereaza decat un numar limitat de numere si se face licitatie pentru ele. ultima oara era cel putin zece mii de euro. la kunming nu era asa si se inmatriculau multe masini ….mai au si reguli (la sh) cu limitarea masinilor cu numar din orase satelit (qingpu de ex.) in zona centrala

        camioanele nu au voie in oras decat noaptea. orasul e pentru oameni, nu masini si ei se pare ca in sfarsit au inteles chestiile astea. problema e cam ca si la noi. deprivarea in comunism ii face pe multi sa isi doreasca o masina cand si-o permit.

  • b spune:

    (da) kunming-ul va fi mai accesibil cand vor termina metroul. campusul yunnan u. cu zona sa wenlin jie sunt foarte frumoase, cu cafenele…, merge si lacul cuihu.. lacul dianchi si templul pe munte etc.

    e foarte mult cer senin si la kunming-spring city-, nu e foarte multa industrie dar este un nod regional important.

    cat desopre militieni pasivi, sunt foarte ok asa, miscarea browniana a participantilor la trafic se auto-guverneaza, omu e acolo la nevoie.

    da, soft sleepers hmmmmmmm, am mers 36 de ore din nou vara trecuta…i’m hooked.

    • meste spune:

      Nu stiu de ce de cite ori intram intr-un oras mai maricel (Kunming are probabil acum vreo 1,5 mil oameni) nu avem decit cer acoperit de pâcla… Iar despre poluarea auto am simtit-o din plin, am simtit nevoia sa ne punem masca pe fata in cele 2 ore cit ne-am plimbat pe strazi.

      Soft sleeperii au fost insa buni de relaxare si admirat natura cu adevarat, eu insa am visat si la niste localnici cu gaini si curcani, dar din pacate nu in trenul asta 😉

What’s this?

You are currently reading Planes, trains & automobiles, stilul chinezesc at Meste în cuvinte.

meta

%d blogeri au apreciat asta: